نوشته شده توسط : امیرحسین احمدی

هنگامی که اتفاق فوق العاده ای رخ داد ، آن را با شتاب α77 II ضبط کنید. با 79 امتیاز AF ، شلیک مداوم 12 فریم در ثانیه و یک سنسور Exmor CMOS 24.3MP ، هر لحظه ابدی می شود. این ویژگی های این دوربین هوشمند و پر قدرت است تا تصویر برداری را برای شما اسان نماید. با کنار هم قرار گرفتن قابلیت های ویژه ی این دوربین می توان تصویر برداری خارق العاده ای را تجربه کرد. در ادامه در رابطه با این دوربین سونی α77 II پر قدرت اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم.

سنسور APS-C 24.3MP

این سنسور با لنزهای بدون شکاف (OCL) به روز شده و به فیلمبرداری با کیفیت Full HD و صدای 4K با صدای بسیار با کیفیت را برای شما ایجاد می نماید

موتور پردازش پیشرفته

تجزیه و تحلیل موثر جریان گسترده ای از داده های سنسور ، امکان عکسبرداری سریع از تصاویر با صدای کم فوق العاده را فراهم می کند.

سونی عصر جدید فوکوس خودکار را راه اندازی می کند

4D FOCUS عملکرد فوکوس خودکار برتر را در چهار بعد امکان پذیر می سازد: پوشش فوکوس خودکار گسترده (ارتفاع و عرض 2D) ، سرعت فوکوس خودکار سریع (عمق 3D) و ردیابی پیش بینی پیشرفته (زمان 4D).

وضوح پدیداری

سرعت زندگی به طرز شگفت انگیزی ضبط می شود. سیستم پیشرفته AF α77 II بیشترین تعداد نقاط تشخیص مرحله را در جهان (79 ، با 15 نقطه متقاطع) دارد و حتی در هنگام شلیک مداوم 12fps نیز ردیابی قابل اطمینان می دهد.

سرعت زیاد

از 79 رکورد تشخیص مرحله AF-2 رکورد لذت ببرید. فناوری آینه شفاف AF-تشخیص دقیق فاز را در حالت های نمایش مستقیم و فیلم امکان پذیر می کند. با 79 نقطه AF با چگالی بالا ، از جمله 15 نوع متقابل ، قابلیت اطمینان فوکوس خودکار برتر را بدست آورید.

12fps با ردیابی AF

لحظه جادویی گریزان را با وضوح خیره کننده ، ضبط کنید ، حتی هنگام ردیابی موضوعات سریع حرکت کنید. از وضوح کامل 24.3MP لذت ببرید و 60 فریم در هر پشت سر هم داشته باشید.

الگوریتم AF پیشرفته

با حفظ تعادل سرعت و ثبات، الگوریتم پیشرفته سونی از آنالیز اندازه گیری زمان واقعی برای نگه داشتن دوربین در قفل سوژه خود استفاده می کند - بدون اینکه حواس پرت اشیاء مجاور باشد.

جزئیات نفس گیر و واضح و روشن

α77 II زیبایی همه جا را در زمین نشان می دهد و صحنه های غنی را به همان اندازه چشم شما که می بیند ، ضبط می کند. نمونه هایی از عمق خیره کننده جزئیات را ببینید.

تقویت تثبیت کننده تصویر در بدن

تثبیت کننده تصویر داخلی با هر لنز سازگار در کل محدوده کانونی کار می کند. این مدل همچنین هنگامی که دیافراگم در حالت فشرده قرار می گیرد ، تصویر منظره یاب را تثبیت می کند.

قابلیت انعطاف پذیری و سفارشی سازی آسان

مانیتور LCD شیب 3 طرفه 1228k در این دوربین قرار دارد. با استفاده از فناوری منحصر به فرد WhiteMagic تا تقریباً دو برابر روشنایی ، این صفحه نمایش جزئیاتی از صحنه شما را نشان می دهد. به راحتی هماهنگی می کند تا قاب عمودی و زاویه های خلاقیت را در خود جای دهد.

ساخت و ساز قوی برای اطمینان کامل شما

مقاومت در برابر گرد و غبار و مقاومت در برابر رطوبت در کل برای عکسبرداری در میدان به وجود آمده است. α77 II با اقدامات فراوان در برابر آب و خاک غنی شده است ، شامل آب بندی در اطراف دکمه ها و شماره گیری های اصلی ، محافظت دو لایه از دهانه ها و اجزای محکم در هم تنیده است.

نقل و انتقال کارآموز وکالت



:: بازدید از این مطلب : 183
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیرحسین احمدی

(براساس دستورالعمل نقل و انتقال کارآموز)

شرایط درخواست نقل و انتقال کارآموز وکالت

طبق ماده 1 دستورالعمل، کارآموز وکالت می‌تواند به یکی از دو صورت زیر درخواست نقل و انتقال نماید:

الف) به استناد يك يا چند مورد از موارد زير:

1- سکونت و اشتغال رسمی، پیمانی یا قراردادی تمام وقت در مؤسسات و نهادهای موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری شوهر یا سرپرست خانواده درخواست کننده در حوزه انتقالی مقصد

2- بیماری صعب‌العلاج (بیماری که به سختی درمان شود) درخواست کننده، همسر یا افراد تحت تکفل وی که در شهر مبدأ امکان پیگیری مراحل درمان وجود ندارد.

3- تحصیل درخواست کننده یا شوهر وی در دوره‌های حضوری دانشگاه‌های دولتی

شرایط مهاجرت به یونان

تبصره: چنانچه درخواست انتقال به مقصد مرکز استان نباشد، به استناد تحصیل درخواست کننده یا شوهر وی در دانشگاه اعم از دولتی و غیردولتی و نیز به استناد سکونت و اشتغال زوجه (زن) موضوع بند 1 یا هرگونه اشتغال شوهر می‌توان درخواست انتقال را ثبت کرد. در این موارد هزینه انتقال معادل هزینه انتقال از نوع ب محاسبه خواهد شد.

ب) کارآموز وکالت می‌تواند حسب مورد به تشخیص کمیته یا کمیسیون مرکزی کارآموزی با کسب حداقل 100 درصد نمره قبولي آخرين نفر بدون محاسبه سهمیه از حوزه انتقالي مقصد، درخواست انتقال نماید.

شرایط انتقال کارآموز وکالت به مقصد استان تهران و شهر تهران

طبق ماده 2 دستورالعمل، انتقال به مقصد استان تهران و شهر تهران جز در موارد زیر امکان‌پذیر نمی‌باشد:

الف) درخواست کننده یا همسر یا افراد تحت تکفل وی دچار بیماری صعب‌العلاج شده و مراحل درمان در استان محل اشتغال امکان‌پذیر نباشد.

ب) درخواست کننده، شوهر یا سرپرست خانواده وی جهت انجام تحصیلات عالی کارشناسی ارشد یا دکتری در دوره روزانه یکی از دانشگاه‌های دولتی شهر تهران پذیرفته شده باشد.

ج) سکونت و اشتغال رسمی، پیمانی یا قراردادی تمام وقت در مؤسسات و نهادهای موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری شوهر یا سرپرست خانواده در تهران باشد.

* تبصره: در صورت انتقال کارآموز به شهرستان‌های استان تهران، تمام تکالیف کارآموزی مگر دوره مراجع قضایی مختص شهر تهران، باید در شهر مقصد انجام شود.



:: بازدید از این مطلب : 204
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیرحسین احمدی

 

در این مقاله می خواهیم درباره شرایط مهاجرت به یونان، نحوه اقامت و گرفتن ویزا توضیح دهیم با ما همراه باشید.

یونان یکی از کشورهای اروپایی است که دارای رشد سریع و پتانسیل قوی سرمایه گذاری می باشد و برای اثبات کردن این امر می توان از حرکت رو به جلو این کشور در سال های اخیر استفاده کرد همچنین به خاطر داشتن قدمت تاریخی، فرهنگی و هنری، فلسفی مورد توجه بسیاری از علاقمندان گردشگری بوده و به خاطر داشتن آب و هوای خوب، شرایط زندگی آسان، سواحل بسیار زیبا و رویایی و دیدنی و به خصوص اخلاق و رفتار مناسب مردم کشور یونان برای زندگی کردن بسیار مناسب می باشد.

همچنین کشور یونان از دارای امنیت بسیاری است بطوریکه در این کشور جنایت و جرم خیلی کم گزارش می گردد و حتی از جهت اقتصادی این کشور یکی از کم هزینه ترین کشور در بین کشورهای اتحادیه اروپا محسوب شده و دارای استانداردهای بالایی است خصوصاً اگر شما به عنوان فرد استخدام شده کارمند در این کشور فعالیت و زندگی نمایید. خصوصیت ویژه مردم یونان که باعث شهرت آنها شده خونگرم بودن و رفتار دوستانه آنها می باشد.

اطلاعاتی از کشور یونان

- نوع دولت: جمهوری پارلمانی

- پایتخت : آتن پایتخت یونان و بزرگترین شهر این کشور محسوب می شود و دارای جمعیت 3074160 نفر بوده که شهرنشینی در این شهر نفوذ چشم گیری دارد دین بیشتر یونانیان به کلیسای ارتدکس تعلق دارد که زیر نظر شورای کلیسایی اسقف ها اداره می گردد و از بزرگترین اقلیت های دینی و مسلمانان است که در شمال شرقی و سمت ترکیه می باشد

- زبان رسمی کشور یونان: 99 درصد از مردم کشور یونانی صحبت می کنند

- نوع ارز: یورو

- مساحت کشور یونان: حدوداً 131.990 کیلومتر مربع هست.

- جمعیت کشور یونان: 11304.000      

- تولید ناخالص داخلی سرانه: 305.595

- جغرافیای یونان: کشور یونان به طور رسمی به عنوان جمهوری یونان شناخته که در نقطه جنوب اروپا واقع با مساحت 131940کیلومتر مربع به اندازه کشور انگلستان وایالت نیویورک است و هم مرز اصلی با کشور البانی، جمهوری یوگسلاوی، بلغارستان و ترکیه است.

- آب و هوا: زمستان های مرطوب، معتدل، تابستانهای گرم و خشک

- نوع سیستم حقوقی: براساس قانون رم

- اجازه سفر: بدون رویداد برای شهروندان به 167 کشور امکان پذیر است.

- نظام سیاسی: نظام این کشور براساس نظام دموکراسی اداره می گردد و پارلمان یونان وظیفه سنگینی در این خصوص دارد و اجرا کننده نقش اصلی نظام سیاسی یونان است.

در کشور یونان بیشتر از 8.4 درصد جمعیت خارجی نسبت به کل جمعیت کشور است و بین 9 تا 11 درصد از افرادی که کار می کنند خارجی بوده و 25 درصد از افراد حقوق بگیر  را مهاجران تشکیل داده اند. بنابراین افراد کشور یونان از رشد منفی جمعیت به خاطر مهاجران که در یونان اقامت دارند برخوردار هستند.

بیشترین مقدار مهاجر به کشور یونان در سال 1990 بوده که بعد از آن دولت یونان سیاست جدیدی را شروع کرد که روی مهاجران کنترل قانونی برای مدیریت و وضعیت مهاجران ایجاد کند و این اصلاح قانونی از اولویت بالایی برخوردار شد.

سوالاتی که برای اقامت در یونان مطرح برای هر شخصی که می خواهد مهاجرت کند پیش می آید بدین صورت است:

برای گرفتن تابعیت و اقامت یا اخذ شهروندی چه راه هایی وجود دارد؟ با چند سال ماندن در کشور می شود تابعیت اقامت یونان را گرفت؟ اگر کودکی در کشور متولد شد آیا از اتباع کشور حساب می شود و می تواند تابعیت و اقامت بگیرد؟ آیا از طریق ازدواج کردن هم می شود تابعیت و اقامت یونان را گرفت؟

شرایط اخذ اقامت یونان

شرایط اخذ اقامت یونان به سه روش زیر امکان پذیر است که ساده ترین روش از نوع تمکن مالی بدون اجازه کار است که ما هر کدام را به صورت اختصار توضیح می دهیم.

مدارک لازم برای برای اقامت به صورت تمکن مالی:

- داشتن پاسپورتپ

- شناسنامه متقاضی و تمام افراد تحت تکفل

- داشتن حکم بازنشستگی و فیش حقوقی

- داشتن اجاره نامه مستغلات که به صورت محضری به ثبت رسیده باشد.

- ثابت کردن هر نوع درآمد دیگر

- ارائه 10 قطعه عکس

- ارائه گواهی سلامت که از طریق سفارت یونان تأیید شده باشد.

- ارائه هر نوع سند مالکیت که نشان دهنده وضعیت تمکن مالی متقاضی باشد.

- داشتن حساب بانکی چه در کشور ایران و یا خارج از کشور که معادل یورو باشد (خصوصا حساب از نوع سپرده بهتر است)

- داشتن گواهی شغلی مدارک شرکت: آگهی تأسیس، آگهی تغییرات، اساسنامه، لیست بیمه شرکت، روزنامه رسمی، فیش واریز مالیات. برای مشاغل آزاد جواز کسب

- داشتن مقدار حقوق و دستمزد: ارائه فیش حقوقی معتبر همراه با مالیات برحقوق تأیید کننده آن

- ارائه گواهی سهام شرکت که نشان دهنده مقدار سوددهی سهام باشد.

- نداشتن سوء پیشینه برای متقاضی و تمام افراد تحت کفل

تمام این مدارک و اسناد به صورت ترجمه شده و همراه با ممهور به مهر دادگستری و وزارت خارجه تحویل داده شود.

اهمیت اخذ اقامت یونان از روش توانایی مالی

  • برخوردار بودن از بیمه های پزشکی و درمانی و داشتن اعتبار در عرصه بین المللی
  • تمدید مجوز اقامت به آسانی صورت می گیرد.
  • نیازی به داشتن مدرک زبان انگلیسی و یونانی نیست.
  • از پرداخت مالیات سالانه معاف بودن
  • پس از گرفتن اقامت به اجاره کردن ملک در یونان نیازی نیست.
  • مجوز اقامت شینگن در اتحادیه اروپا ساده و آسان صورت می گیرد.
  • قابلیت رفت و آمد به صورت آزاد و زندگی کردن در همه کشورهای حوزه شینگن
  • دریافت کردن به طور ساده تمام رویداد از نقاط مختلف جهان از جمله آمریکا و کانادا و انگیس
  • به حضور شخص در کشور مقصد نیازی نیست
  • نیازی به هیچ گونه سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اتحادیه اروپایی نیست
  • محدودیت سنی وجود ندارد

1- اثبات توانایی مالی (تمکن مالی) به دو روش انجام می شود.

الف) با کسب اجازه کار:

- سرمایه گذاری براساس ارز تعیین شده یورو و ایجاد کار به صورت تجارت در قالب کارهای بزرگ در کشور یونان

- اثبات داشتن ارز تعیین شده یورو در حساب بانکی یونان و یا در دیگر کشورها

-  اخذ اقامت دو ساله بطوریکه هر دو سال یکبار به شرط باقی ماندن کسب و کار تمدید شود. که در این صورت اقامت با اجازه کار صادر می شود ولی شرط مهم فعال بودن واحد تجاری و حضور داشتن در یونان لازم است.

ب) بدون کسب اجازه کار:

بطوریکه سرپرست خانواده مدارک مالی که شامل اسناد مالکیت، اجاره نامه ملکی، فیش حقوق، حساب بانکی در کشور ایران و دیگر کشورها را ارائه  کرده و ثابت کند که توانایی پرداخت مبلغ تعیین شده یورو به صورت ماهیانه برای خود و مبلغ تعیین شده یورو برای هر کدام از افراد تحت تکفل خود است در شروع اقامت به صورت دو ساله یونان را کسب می کند و پس از دو سال اگر تخلفی در طی اقامت در یونان نداشته باشد اقامت به سه سال یکبار تمدید می شود که در این صورت فرزندان پایین تر از 18 سال امکان همراه بودن متقاضی را دارند.

- هزینه برای اقامت متقاضی و هر کدام از افراد تحت تکفل او مطابق با مقدار تعیین شده یورو بوده که به صورت سه قسط برابر از متقاضی دریافت می شود.

- متقاضی در کشور یونان می تواند اقامت واقعی نداشته و تنها از خدمات کارت اقامت یونان استفاده کند.

2- خرید ملک:

اقامت از طریق خرید ملک در کشور یونان به صورتی امکان پذیر است که ملکی به مبلغ تعیین شده ارز یورو خریداری شده باشد. آژانس مسافرتی، مهاجرتی جهانگری در کنار هزینه های گرفتن ویزا مشاوره برای خرید ملک، کاری مربوط به نقل و انتقال سند، گرفتن ویزا، پیدا کردن ملک مناسب، ترانسفر فرودگاهی، گشت شهری و آشنا کردن با محیط، مشاوره با وکیل، اقامت 5 شب در هتل 4 ستاره، افتتاح کردن حساب بانکی با 6 درصد قیمت ملکی را دریافت می کند.

بعد از خرید ملک در کشور یونان مراحل گرفتن اقامت شروع می شود که هزینه برای هر خانواده 3 نفره مطابق با مبلغ تعیین شده ارز یورو است. توجه داشته باشید تعداد افراد خانواده و فرزندان بالاتر از 18 سال در تغییر دادن قیمت تأثیر دارد. بنابراین اگر سرپرست خانواده تعهد دهد که مسئولیت فرزندان بالاتر از 18 سال را برعهده دارد و برای این کار توانایی مالی هم داشته باشد همراه داشتن فرزند بالاتر از 18 سال هم برای متقاضی وجود دارد. در این صورت نحوه اقامت 5 سال بوده و در همان مرحله متقاضی هر 5 سال با حفظ سرمایه فوق قرارداد را تمدید می کند

توجه داشته باشید محدودیت اقامت در کشور یونان وجود ندارد و تنها اقامت 14 روز در سال کافی هست که در این حالت راه کارهایی است که می شود از این طریق سرمایه گذاری را کمتر کرد.

3- تاسیس و احداث شرکت ایرانی در یونان:

متقاضی اقامت می تواند شرکتی در یونان که Sister company شرکت ایرانی باشد را افتتاح کند که 100 درصد سهام آن تعلق به شرکت ایرانی است. اقامت در سال اول دو ساله و بعد از آن هر 3 سال یکبار تمدید می شود.

شرایط لازم برای تاسیس و احداث شرکت ایرانی در یونان:

- ارائه روزنامه رسمی آگهی تأسیس شرکت ایرانی

- ارائه گواهی از ثبت شرکت ها مبنی بر داشتن شرکت فعال

- ترجمه کردن اساسنامه

- تمام مدارک و اسناد به زبان انگلیسی ترجمه شده و دادگشتری و وزارت امور خارجه آن را تایید نماید.

- ارائه صورتجلسه هیات مدیره مبتنی بر تاسیس Sister company درکشور یونان و دو مدیر برای انتخاب شرکت که برای هر دو مدیر می توان تقاضای اقامت کرد.

پس از جمع آوری این مدارک و اسناد برای تایید به سفارت خانه ارسال می شود و سهامداران شرکت برای افتتاح شرکت یونانیی به وکیل یا نماینده یونانی وکالت می دهند تا شرکت را ظرف مدت یک هفته به ثبت برساند بعد از ثبت مدارک به ایران فرستاده می شود همراه با مدارک فردی متقاضیان به سفارت برای گرفتن ویزای TYPED ارایه می شود و متقاضیان به یونان رفته و طی مدت 3 روز کاری تست پزشکی، بیمه و ....انجام می شود و پس از یک ماه اقامت در کشور یونان صادر می شود. 

نکات کلیدی برای مهاجرانی که می خواهند در یونان زندگی کنند:

  • در کشور یونان هر یک از ایالات برای خود قانون های مشخص و منحصر به فردی دارند بطوریکه مهاجران نباید این انتظار را داشته باشند که هر چه برای یک فرد مهاجر در یک ایالت مهیا شده برای مهاجر دیگر که در منطقه دیگر است حاکم باشد.
  • در فرهنگ کشور یونان روز سیزدهم هر ماه که مصادف با روز سه شنبه باشد بعنوان یک روز نحس و نامبارک محسوب می شود این فرهنگ دقیقا برخلاف دیگر کشورهای اروپایی بوده بطوریکه آنها روز سیزدهم هر ماه را که مصادف با روز جمعه باشد نحس می دانند.
  • در کشور یونان به دلیل دارا بودن امکانات از جمله استفاده کردن از مراقبت های ویژه و سیستم هایی بهداشتی و همچنین بیمه سلامت خصوصی که بعنوان مهم ترین مسائلی اساسی کشور باید در نظر گرفته شود و افراد بدون بیمه تامین اجتماعی و دیگر بیمه های خصوصی دچار مشکل می گردند  و نمی توانند از خدمات درمانی و بهداشتی کشور یونان استفاده کنند.
  • مهاجرانی که قصد اقامت در کشور یونان دارند باید پول نقدشان به یورو تبدیل شده باشد چون اغلب پرداخت ها در یونان به صورت نقدی است البته در بعضی از جاها مثل هتل می شود از کارت های اعتباری استفاده کرد اما برای خرید کردن از مغازه ها، کافه ها، کیوسکها، رستوران ها و فروشندگان خیابانی و دیگر شغل ها داشتن پول نقد الزامی هست. البته به تازگی در کیوسک ها هم این امکان فراهم شده از کارت های اعتباری استفاده کرد که این کار خیلی مطمئن تر است.

 مهاجرت به یونان برای تحصیل

اگر بعنوان ادامه تحصیل قصد مهاجرت به یونان را دارید می توانید 20 دانشگاه از کشور یونان را انتخاب کنید که این برای کشور نشان دهنده آمار خوبی می باشد بنابراین دانشجویان از دو نوع سیستم آموزشی در یونان می توانند برای ادامه تحصیل استفاده نمایند.

لوازم مورد نیاز برای تمیز کردن سنسور دوربین

  • دانشگاه: ارائه دهنده مدرک کارشناسی و بالاتر
  • موسسه آموزشی عالی فنی حرفه ای: پیشنهاد فنی حرفه ای

در کشور یونان مدرک کارشناسی به طور معمول 4 سال طول می کشد و در بعضی از رشته ها تا 5 سال هم ادامه پیدا می کند.

شهریه دانشگاه: دانش آموزان و دانشجویان حوزه اتحادیه اروپا از پرداخت شهریه معاف هستند و برای این اشخاص تحصیل رایگان است اما دانشجویان و دانش آموزان خارجی باید هزینه های اندکی برای ادامه تحصیل در کشور یونان پرداخت کنند به بستگی به مرکز آموزشی دارد.

مهاجرت و ویزا: دانشجویان و دانش آموزان بین المللی که می خواهند در کشور یونان تحصیل کنند اکثراً نیاز دارند ویزا برای ورود داشته باشند در صورتیکه دانشجویان و دانش آموزان اتحادیه اروپا نیازی به ویزا نداشته و تنها با نشان دادن مدارک زیر می توانند برای تحصیل به یونان وارد شوند.

  •   داشتن گذرنامه معتبر
  • طی مدت زمان تحصیل دارا از درآمد کافی برخوردار بودن
  • داشتن بیمه درمانی جامع و کامل


:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیرحسین احمدی

برای تمیز کردن لنز دوربین به لوازم تخصصی و ویژه ای نیاز دارید تا به راحتی بتوانید این قطعه را بدون ایجاد مشکل اضافی تمیز نمایید.

لوازم لازم برای تمیز کردن سنسور

الف) دمنده هوا یا پف هوا ب) دمنده دستی با برس کوچک C) سیلندر گاز نیتروژن D) دمنده گاز نیتروژن E) مایع تمیز کننده گرفتگی F) مایع تمیز کننده گرفتگی F) سواب پنبه ای G) سواب های حسگر جداگانه و H) کاغذ تمیز کننده Pec برای جایگزینی سواب های سنسور.

گاز نیتروژن مایعاتی ندارد که بتواند از آن خارج شود و به سنسور یا آینه شما آسیب برساند ، اما مراقب باشید نازل را به سنسور ، آینه نزدیک نکنید ، یا لنزهای خود را قرار دهید زیرا فشار متمرکز ممکن است باعث آسیب شود. من همچنین برای تمیز کردن لنزها از قلم لنز استفاده می کنم. با تعویض کاغذ روی سواب ها می توانید دوباره از آنها استفاده کنید.

قلم لنز چیست؟

از این روش برای تمیز کردن دوربین ، منظره یاب و لنزهای خود استفاده می کنیم. پس از برداشتن گرد و غبار با برس ، یک انتهای آن دارای تمیز کردن لنزها است. هرگز از آن برای تمیز کردن سنسور خود استفاده نکنید ( فقط دوربین و لنزها.)

 

برای تمیز کردن سنسور یا آینه خود از این نوع هوای فشرده شده با استفاده از فرون یا سایر مایع سوخت استفاده نکنید. این نوع قوطی ها می توانند مایع را روی حسگر یا آینه شما نشت کنند و به طور دائمی به آنها آسیب برساند. همچنین اگر از این نوع قوطی برای تمیز کردن دوربین یا لنزهای خود استفاده می کنید ، آن را نزدیک به سطح لنز نگه ندارید دلیل آن این است که می توانید به لنزهای لنز آسیب بزنید. از این نوع هوا برای تمیز کردن گرد و غبار به دور از منظره یاب و خاموش کردن قسمت بیرونی دوربین استفاده می کنیم. بیشتر از آن برای تمیز کردن صفحه کلید کامپیوتر استفاده می کنم.

گرد و غبار و خاک می توانند در دوربین شما ظاهر شوند:

1. منظره یاب

2. روی آینه دوربین

3. در پایین منشور دوربین

4- روی سنسور دیجیتال

تمیز کردن منظره یاب

برای تمیز کردن منظره یاب از یک برس نرم ، بافت تمیز کردن لنز یا تعویض پنبه با کمی مایع تمیز کردن لنز استفاده کنید. برای از بین بردن گرد و غبار در زیر منشور دوربین ، لنز دوربین را برداشته و از پف هوا یا داغ کنسول آزاد هوا برای خاموش کردن گرد و غبار استفاده کنید - مطمئن شوید که ابتدا آینه را قفل کرده اید .. آینه کاری مخصوص تجهیزات حساس است که توصیه نمی کنیم که لمس کنید. اگر کثیفی وجود دارد ، معمولاً سعی کنید با دمیدن روی آن به آرامی با یک پف هوا ، آن را از بین ببرید. توجه داشته باشید که آینه با برخی از دوربین ها قفل نمی شود مگر اینکه باتری کاملاً شارژ شود ، این یک احتیاط برای جلوگیری از بسته شدن آینه در حین کار بر روی سنسور است زیرا این امر به آینه آسیب می رساند.

لنز دوربین FE 16-35mm F2.8 GM



:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیرحسین احمدی

یکی از لوازم مهمی که برای ثبت لحظات و حالات به آن احتیاج داریم دوربین ها می باشند. دوربین های عکاسی به راحتی می توانند لحظات را با کیفیت بسیار بالا و زیبا ثبت نمایند. در کنار اهمیت دوربین، لنز ها نیز نقش پررنگی دارند. با وجود یک لنز با کیفیت ثبت تصاویر نیز بسیار آسان و ویژه انجام می پذیرد. لنز ها در اندازه ها و کیفیت های گوناگونی وجود دارند و شرکت های متفاوتی در حال حاضر مشغول به ساخت آن ها می باشند. شرکت سونی یکی از شرکت های برتری است که لنز ها با کیفیت را وارد بازار می نماید. یکی از این لنز ها ، لنز دوربین FE 16-35mm F2.8 GM می باشد که در ادامه در رابطه با ویژگی های آن اطلاعاتی را در اختیار شنا قرار می دهیم.

جهان را با جزئیات با زاویه دید وسیع کشف کنید

عملکرد استاد G در زوم با زاویه دید گسترده F2.8 16-35 میلی متر ، فرصت زیادی را برای گرفتن موضوعات به روش های جدید و خلاقانه فراهم می کند. مهم نیست که چه تنظیم زوم یا فاصله فوکوس را به سمت خود شلیک کنید ، این لنز با وضوح پیوسته از گوشه ای به گوشه ، با پس زمینه خیره کننده بوکه در صورت لزوم ارائه می کند. طراحی کم وزن و سبک وزن باعث می شود تا بتوانید در تیراندازی فعال کنترل کنید.

وضوح بالای گوشه به گوشه

طراحی نوری غیر سازگار به وضوح و کنتراست بسیار زیاد گوشه ای به گوشه برای منظره ، معماری و سایر موضوعات گسترده ای دست می یابد.

پس زمینه زرق و برق دار بوکه

نزدیک به F2.8 شلیک کنید تا سوژه های تیز را با زمینه های زیبا و پویا تشکیل دهید که شامل بوکه ای با صاف و آرام است.

تعادل کاملی از وضوح و بوکه

طراحی نوری پیشرفته ای که شامل دو عنصر سونی XA (کروی افراطی) باشد با وضوح فوق العاده ، تحریف کم و بوکه صاف و زیبا به دست می آید.

سبک و کم حجم برای تحرک بالا

اندازه و کاهش وزن پیشرو در کلاس باعث می شود این لنز 680 گرم به عنوان یک ایده آل برای اجسام کامپکت E نصب شود و یک سیستم بسیار قابل حمل و به راحتی قابل کنترل ارائه دهد.

وکیل ملکی

پیکربندی لنز

لنزهای سری G Master با ترکیبی خیره کننده از وضوح بسیار بالا و پس زمینه نرم حل شده بوکا از تصویربرداری و بیان در سطوح قبلاً غیرقابل دستیابی استفاده می کنند

[1] لنزهای XA (کره ای بسیار افقی) [2] لنزهای آسفریک [3] شیشه ED

1. حلقه تمرکز / 2. حلقه زوم / 3. سوئیچ حالت فوکوس / 4. شاخص نصب / 5. دکمه نگه داشتن فوکوس



:: بازدید از این مطلب : 210
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیرحسین احمدی

وکیل ملکی وکیل دعاوی ملکی بهترین وکیل ملکی وکیل خرید و فروش ملک وکیل ملکی در تهران ، بهترین وکیل دعاوی ملکی در تهران، وکیل ملکی کیانداد وکیل دعاوی ملکی

در این مقاله درباره موضوع اهمیت وکیل ملکی مطابق با نظریه موسسه حقوقی کیانداد می پردازیم با ما همراه باشید.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که درگیر دعاوی ملکی شده باشید، دراین بین بحران ها و مشکلات فراوانی وجود دارد که شما را سردرگم می کند استفاده از تجربیات وکیل ملکی درموسسه حقوقی کیانداد به شما کمک می کند تا از این بحران رها شوید.

نکات مهم در هنگام خرید و فروش ملک

۱- خودتان شخصا و یا همراه با وکیل ملکی بررسی های لازم را در هنگام خرید و فروش ملک به عمل آورید و از اعتماد به اشخاص حتی نزدیکترین شخصی که به شماست دوری کنید بطوریکه نزدیکترین فرد به شما بخاطر بی توجهی در اشتباه افتاده و گول خورده است.

۲- در هنگام عقد قرارداد از وکیل ملکی کمک بگیرید برای اینکه در بیشتر قراردادها دیده شده که حقوق مشتری از بین رفته و بعضی افراد بی آنکه متن قرارداد را به درستی بخوانند آنرا امضا می کنند.

۳- از اقدام به هرگونه معاملکی ملکی در آژانس های بدون پروانه کسب و کد رهگیری خودداری نمایید. برای اینکه هنگامی که معامله ای در چند جا به صورت قانونی ثبت شود احتمال کلاهبرداری در آن کمتر دیده می شود.

۴- به این نکته توجه داشته باشید طبق قانون هر گاه فروشنده یک ملک را به چند نفر دیگر فروخته باشد مالک اولین خریدار شناخته می شود. بنابراین هنگام معامله ملکی خصوصا با اشخاص ناشناس دقت کاملی داشته باشید.

مهمترین دعاوی مالی کشور

از مهمترین دعاوی مالی کشور دعاوی ملکی است چون در کشور ایران ملک به یک سرمایه بزرگ تبدیل شده است.

نبابراین دعاوی زیاد و مختلفی در مورد ملک دیده شده است. به همین جهت باید وکیل ملکی تخصص کاملی در امورد حقوق خصوصی، و آشنا به امور ساخت و ساز ساختمان بوده باشد.

نکته مهمی که باید در نظر گرفت این است که وکیل ملکی اطلاعات کامل و جامعی در مورد قوانین و مراحل ثبتی داشته باشد بطوری که ملاحظه می شود وکیل ملکی با تجربه ترین و متخصص ترین وکیل در بین همکاران خود است.

وکالت تنظیم سند ملکی

قانون های متعدد در هنگام ساخت و ساز و اجرا کردن عملیات ساختمان لازم بودن آشنایی عملی وکیل ملکی با ساختمان سازی را به طور چندین برابر بیشتر نموده است.

وکیل ملکی گاهی اختلافات مالکیت که بین دو مالک وجود دارد را رفع کرده و گاهی هم در رابطه با مشکلاتی که در زمینه سندهای مالکیت است را پیگیری می کند.

به خاطر شرایط و زیاد بودن در دعاوی ملکی مثل عنوان های الزام به تنظیم کردن سند، شراکت در ساخت خلع ید، اجاره و سرقفلی، فسخ مبایعه نامه، تصرف عدوانی، تخلیه، حقوق ارتفاقی و انتفاعی، فروش مال غیر، اجباربه گرفتن پایان کار، جعل اسناد ملکی، صورت مجلس تفکیکی، فروش مال غیر، معاملات متعارض، صدور و اصلاح سند بوده است

ماده ۲۲ قانون ثبت

طبق ماده ۲۲ قانون ثبت دولت شخصی را که ملک به نام او ثبت شده و یا شخصی را که ملک به او انتقال داده شده و همچنین این انتقال در دفتر املاک به ثبت رسیده باشد را مالک می داند، پس هر نوع نقل و انتقال بدون سند، از امتیازات قانونی سند رسمی بدور بوده و از حمایت های قانونی بی بهره می باشد.

بنابراین اگر ملکی دارای سند رسمی نباشد در هنگام اختلاف تنها راه رفع مشکل مراجع به مراجع قضایی و مشاوره با یک وکیل با تجربه می باشد.

وظیفه وکیل ملکی و دعاوی ملکی

وکیل ملکی تسلط کاملی بر قسمت های مختلف از امور حقوقی دارد، بطوریکه در قوانین ایران به خاطر محدود بودن طرح دعوا در دعاوی ملکی حتما از وکلای ملکی با تجربه و متخصص که سابقه بالایی داشته باشد استفاده نمایید.

خدمات تخصصی موسسه حقوقی کیانداد در حوزه وکالت ملک و املاک  شامل

۱- وکیل ملکی با تجربه مشارکت در ساخت و ساز، اجاره، مشاوره فنی و تخصصی در زمینه خرید و فروش را دارد.

۲- مشاوره دادن به صورت تخصصی در مورد سرمایه گذاری در حوزه املاک.

۳- گرفتن گواهی پایان کار، عدم خلاف و مجوز ساخت، صورت مجلس تفکیکی.

۴- گرفتن سند برای ملک های بدون سند.

حقوق تأمین اجتماعی

۵- باطل کردن مبایعه نامه و قولنامه.

۶- واجب بودن تنظیم سند.

۷- قسمت کردن، افراز و فروختن املاک مشاع.

۸- خلع ید، قلع و قمع املاک، تخلیه.

۹- از بین بردن اختلافات ثبتی و اصلاح سندهای مالکیت.

۱۰- از بین بردن اختلاف ملکی با دستگاه ها و ارگان های دولتی مثل (شهرداری، سازمان آب، اداره برق)

۱۱- حل کردن اختلافات در پروژه های شراکتی در ساخت و خدمات داوری.

۱۲- پیگیری کردن و طرح دعاوای در خصوص اراضی ملی، اوقاف و دعاوی زمین شهری.

۱۳- اجبار به تحویل گرفتن مبیع (آپارتمان- مستقلات)



:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیرحسین احمدی

حقوق تأمین اجتماعی معمولاً در کنار حقوق بیمه به کار برده می‌شود و این دو گرایش ارتباط تنگاتنگی با هم دارند. در نگاه اول به نظر می‌رسد که حقوق بیمه جزئی از حقوق تأمین اجتماعی است اما با نگاهی دقیق‌تر متوجه می‌شویم که بخشی از قواعد و مقررات بیمه خصوصاً در مورد اقدامات حمایتی از اعضای جامعه در برابر عوارضی نظیر ازکارافتادگی، حوادث ناشی از کار و مانند اینها مشمول عنوان تأمین اجتماعی می‌گردد. به عبارت بهتر بیمه عنوانی کلی‌تر از تأمین اجتماعی می‌باشد. در این قسمت به بررسی حقوق تأمین اجتماعی می‌پردازیم.

تعریف حقوق تأمین اجتماعی

تأمین در لغت به معنی امنیت دادن، اطمینان دادن و امن کردن آمده است. تأمین اجتماعی عنوان بخشی از تدابیر آینده‌نگرانه دولتی است که در آن سعی می‌شود آسایش خاطر و امنیت فرد را در زندگی اجتماعی وی فراهم آورند. مطابق ماده 29 قانون اساسی: (برخورداری از تأمین اجتماعی از نظر بازنشستگی، بیکاری، پیری، ازکارافتادگی، بی‌سرپرستی، در راه ماندگی، حوادث و سوانح و نیاز به خدمات بهداشتی و درمانی و مراقبت‌های پزشکی به صورت بیمه و غیره حقی است همگانی. دولت مکلف است طبق قوانین از محل درآمدهای عمومی و درآمدهای حاصل از مشارکت مردم، خدمات و حمایت‌های مالی فوق را برای یک‌‌یک افراد کشور تأمین کند). بنابراین تأمین اجتماعی عبارت است از: مجموعه اقداماتی سازمان‌یافته که جامعه برای حمایت از اعضای خود به هنگام تنگناهای اقتصادی و اجتماعی مانند بیماری، بیکاری، حادثه ناشی از کار، پیری، ازکارافتادگی و مرگ سرپرست خانواده پیش‌بینی و انجام می‌دهد.

حقوق تأمین اجتماعی عبارت است از مجموعه قواعد و مقرراتی که حاکم بر اقداماتی است که جامعه به نحو سازمان‌یافته برای حمایت از اعضای خود به هنگام پریشانی‌ها تنگناهای اقتصادی و اجتماعی انجام می‌دهد همانطور که قبلاً گفته شد با توجه به مفاهیم تأمین اجتماعی متوجه می‌شویم که بیمه عنوانی کلی‌تر از آن می‌باشد و مباحث بیشتری را دربردراد.

حقوق تأمین اجتماعی در ایران

همانطور که گفته شد تأمین اجتماعی حمایت است که در قبال پریشانی‌های اجتماعی و اقتصادی منجر به قطع یا کاهش درآمد افراد جامعه، ناشی از بیماری، بارداری، حوادث، بیکاری، ازکارافتادگی، سالمندی و فوت و همچنین خدمات درمانی به ایشان ارائه می‌شود.

در ایران تأمین اجتماعی با شروع به کار صندوق احتیاط وزارت طرق و شوارع در سال 1309 آغاز گردید و با تصویب قوانین بیمه اجباری کارگران در سال 1322 و بیمه‌های اجتماعی کارگران در سال 1331 و بالاخره قانون تأمین اجتماعی مصوب 3/4/1354 تکامل یافته است. سازمان تأمین اجتماعی دارای شخصیت حقوقی و استقلال مالی و اداری است که به استناد ماده واحده مصوب 29/4/1373 مجلس شورای اسلامی به عنوان یک مؤسسه عمومی غیردولتی محسوب گردیده و امور آن بر طبق اساسنامه مصوب هیأت وزیران اداره می‌شود.

مطابق ماده 104 قانون تأمین اجتماعی: (وجوه و اموال سازمان در حکم وجوه و اموال عمومی می‌باشد هر گونه برداشت غیرقانونی از وجوه مذکور و تصرف غیرمجاز در اموال آن اختلاس یا تصرف غیرقانونی است و مرتکب، طبق قوانین کیفری تعقیب خواهد شد).

سازمان‌های فعال در زمینه تأمین اجتماعی در ایران

این سازمان‌ها را در سه دسته عمده می‌توان تقسیم نمود که در ذیل به آنها پرداخته می‌شود:

سازمان‌هایی که بر اساس سیستم بیمه عمل می‌کنند

این سازمان‌ها، آنهایی هستند که خدمات درمانی و مراقبت‌های پزشکی ارائه می‌کنند مانند سازمان تأمین اجتماعی و سازمان بیمه خدمات درمانی که به موجب ماده 5 قانون بیمه همگانی مصوب آبان ماه سال 1373 تشکیل گردیده و به صورت شرکتی دولتی اداره می‌شود.

موضوع فعالیت این سازمان تأمین موجبات و امکانات بیمه خدمات درمانی برای کارکنان دولت، افراد نیازمند، روستاییان و سایر گروه‌های اجتماعی است. همچنین سازمان‌های پرداخت کننده مستمری (بازنشستگی و ازکارافتادگی) مانند سازمان بازنشستگی کشوری نیز در این طیف قرار دارند.

سازمان‌هایی که به عنوان یک نظام حمایتی فعالیت می‌کنند

از جمله این سازمان‌ها کمیته امداد امام خمینی‌(ره) می‌باشد که با حکم مورخ 14/12/1357 امام خمینی‌(ره) تشکیل گردید و وظیفه اساسی آن تلاش در جهت رفع محرومیت و نارسایی مادی و معنوی افراد و خانواده‌های محروم در جامعه می‌باشد.

دیگر سازمان در این زمینه سازمان بهزیستی کشور است که مطابق ماده واحده لایحه قانونی راجع به تشکیل سازمان بهزیستی کشور مصوب 24/3/1359 تشکیل گردیده است و وظیفه اصلی آن حمایت از خانواده‌های بی‌سرپرست و نیازمند و ارائه خدمات مختلف به کودکان و تدارک امکانات پیشگیری و توانبخشی و حرفه‌ای و اجتماعی معلولین جسمی و روانی و فعالیت‌هایی از این قبیل است.

بنیاد مستضعفان که مورخ 9/12/1357 تشکیل گردیده و همچنین بنیاد شهید و امور ایثارگران که مورخ 22/12/1358 تشکیل گردیده، نیز از این جمله سازمان‌ها می‌باشد.

سازمان‌های کمکی و امدادی

از جمله این سازمان‌ها جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی می‌باشد که ابتداً در سال 1302 تشکیل گردیده و اساسنامه جدید آن در سال 1367 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است در ماده 2 اساسنامه ذکر شده که هدف جمعیت تلاش برای تشکیل آلام بشری، تأمین احترام انسان‌ها و کوشش در جهت برقراری دوستی و تفاهم متقابل و پایدار میان ملت‌ها و همچنین حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها بدون در نظر گرفتن هیچ گونه تبعیض میان آنها بیان شده است. در بندهای 5 و 6 ماده 3 اساسنامه از جمله وظایف جمعیت هلال‌احمر کمک به امر توانبخشی و ارائه خدمات اجتماعی در جهت تسکین آلام آوارگان، پناهندگان، مریضان، معلولین و ایجاد حس تعاون و نیکوکاری بین مردم و تلاش در جهت تسکین آلام بشری و کمک به امر سلامت و دفاع از ارزش‌های انسانی و کوشش در جهت برقراری صلح و دوستی و تفاهم متقابل میان ملت‌ها ذکر شده است.

قانون ساختار نظام جامعه رفاه و تأمین اجتماعی مصوب 1383

در ماده اول این قانون که مورخ 9/3/1383 به تأیید شورای نگهبان رسیده است، آن دسته از رویدادهای اجتماعی، اقتصادی و طبیعی که در صورت تحقق آنها افراد مشمول حمایت‌های این قانون قرار می‌گیرند عبارتند از: بیکاری، پیری، در راه ماندگی، بی‌سرپرستی و آسیب‌های اجتماعی، حوادث و سوانح، ناتوانی‌های جسمی و ذهنی و روانی، بیمه خدمات بهداشتی و درمانی و مراقبت‌های پزشکی، حمایت از مادران به خصوص در دوران بارداری و حضانت فرزند، حمایت از کودکان و زنان بی‌سرپرست، اینجا بیمه خاص بیوگان و زنان سالخورده و خودسرپرست کاهش نابرابری و فقر و امداد و نجات.

با توجه به موارد تحت شمول این قانون به نظر می‌رسد که این موارد تحت سه عنوان کلی قرار می‌گیرند که عبارتند از: حوزه بیمه‌ای، حوزه حمایتی و توانبخشی و حوزه امدادی (امداد و نجات در حوادث غیرمترقبه)

قانون تأمین اجتماعی مصوب 3/4/1354

مهمترین قانون در زمینه تأمین اجتماعی قانون مصوب 3/4/1354 می‌باشد.

در ماده یک این قانون آمده: (به منظور اجرا و تعمیم و گسترش انواع بیمه‌های اجتماعی و استقرار نظام هماهنگ و متناسب با برنامه‌های تأمین اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی که در این قانون سازمان نامیده شده است، تشکیل می‌گردد).

این قانون مشتمل بر 118 ماده می‌باشد و به موجب ماده 118 آن، از تاریخ اجرای این قانون، قانون بیمه‌های اجتماعی مصوب 1339 و سایر قوانین که با این قانون مغایرت دارند ملغی می‌باشد. در این قسمت مقررات مربوط به این قانون را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

چه کسانی مشمول قانون تأمین اجتماعی می‌شود؟

مشمولین قانون تأمین عبارتند از:

1- افرادی که به هر عنوان در مقابل دریافت مزد یا حقوق کار می‌کنند.

2- صاحبان حرفه‌ها و مشاغل آزاد به موجب قانون اصلاح بند (ب) و تبصره 3 ماده 4 قانون تأمین اجتماعی مصوب 30/6/1365 سازمان تأمین اجتماعی مکلف گردیده با استفاده از مقررات عام قانون تأمین اجتماعی، صاحبان حرف و مشاغل آزاد را به صورت اختیاری در برابر تمام یا قسمتی از مزایای قانون تأمین اجتماعی بیمه نماید.

3- دریافت کنندگان مستمری‌های بازنشستگی، ازکارافتادگی و فوت

4- اتباع بیگانه مشروط به تحقق شرایط مندرج در ماده 5 قانون تأمین اجتماعی: این شرایط عبارتند از تنظیم موافقت‌نامه بین دولت متبوع بیگانه با ایران در زمینه تأمین اجتماعی و اینکه طبق قوانین و مقررات ایران به کار مشغول باشند البته اگر تبعه بیگانه طبق گواهی مقامات صالح دولت متبوع خود در مدت اشتغال خود در ایران در کشور خود یا در کشور دیگر در موارد پیش‌بینی شده در ماده 3 قانون تأمین اجتماعی کلاً یا بعضاً بیمه‌شده باشند، در همان موارد از شمول مقررات قانون تأمین اجتماعی معاف می‌باشند.

مطابق ماده 3 قانون تأمین اجتماعی، موارد مورد شمول این قانون عبارتند از: حوادث و بیماری‌ها، بارداری، غرامت دستمزد، ازکارافتادگی، بازنشستگی و مرگ. همچنین مشمولین این قانون از کمک‌های ازدواج و عائله‌مندی طبق مقررات مربوطه برخوردار خواهند شد.

مستمری در قانون تأمین اجتماعی

مستمری عبارت است از وجهی که طبق شرایط مقرر در قانون تأمین اجتماعی به منظور جبران قطع تمام یا قسمتی از درآمد به بیمه‌شده و در صورت فوت او برای تأمین معیشت بازماندگان وی به آنها پرداخت می‌شود.

(بند 16 ماده 2 قانون تأمین اجتماعی).

مستمری ازکارافتادگی در دو مورد ازکارافتادگی کلی یعنی کاهش قدرت کار بیمه‌شده به نحوی که نتواند با اشتغال به کار ثابت یا کار دیگری نتواند بیش از یک‌سوم از درآمد قبلی خود را به دست آورد و نیز ازکارافتادگی جزئی یعنی کاهش قدرت کار بیمه‌شده به نحوی که با اشتغال به کار سابق یا کار دیگر فقط قسمتی از درآمد خود را به دست آورد پرداخت خواهد شد.

همچنین مستمری بازنشستگی نیز که عبارت است از عدم اشتغال بیمه‌شده به کار به سبب رسیدن به سن بازنشستگی مقرر در این قانون، پرداخت خواهد شد. مطابق ماده 70 قانون تأمین اجتماعی هرگاه در کاهش قدرت کار بیمه‌شده 66 درصد و بیشتر باشد ازکارافتادگی کلی و چنانچه درجه کاهش قدرت کار بیمه‌شده بین 33 درصد تا 66 درصد و به علت حادثه ناشی از کار باشد ازکارافتادگی جزئی محسوب می‌شود. مطابق ماده 76 همان قانون نیز شرایط استفاده از مستمری بازنشستگی عبارت است از:

1- حداقل 10 سال حق بیمه مقرر را قبل از تاریخ تقاضای بازنشستگی پرداخته باشند.

2- سن مرد به 60 سال تمام و سن زن به 55 سال تمام رسیده باشد. البته کسانی که 30 سال تمام کار کرده باشند و حق بیمه را به سازمان پرداخت کرده باشند در صورتی که سن مردان 50 سال و سن زنان 45 سال تمام باشد می‌توانند تقاضای بازنشستگی مستمری نماید.

 

نویسنده: محمد مجتبی رودیجانی (وکیل پایه یک دادگستری و عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی)

 



:: بازدید از این مطلب : 210
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیرحسین احمدی
با سلام.به دنیای لوکس بلاگ و وبلاگ جدید خود خوش آمدید.هم اکنون میتوانید از امکانات شگفت انگیز لوکس بلاگ استفاده نمایید و مطالب خود را ارسال نمایید.شما میتوانید قالب و محیط وبلاگ خود را از مدیریت وبلاگ تغییر دهید.با فعالیت در لوکس بلاگ هر روز منتظر مسابقات مختلف و جوایز ویژه باشید.
در صورت نیاز به راهنمایی و پشتیبانی از قسمت مدیریت با ما در ارتباط باشید.برای حفظ زیبابی وبلاگ خود میتوانید این پیام را حذف نمایید.جهت حذف این مطلب وارد مدیریت وب خود شوید و از قسمت ویرایش مطالب قبلی ،مطلبی با عنوان به وبلاگ خود خوش امدید را حذف نمایید.امیدواریم لحظات خوبی را در لوکس بلاگ سپری نمایید...

:: بازدید از این مطلب : 200
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 0 0 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد